ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΡΙΟΦΥΛΑΚΗΣ

Τρίτη, 31 Οκτωβρίου 2017

"Είδος προς εξαφάνιση ... ο αστυφύλακας" του Ν. Μπαλούρδου μελους του ΔΣ της ΠΟΣΥΦΥ


Θα καταντήσει είδος προς εξαφάνιση ο αστυφύλακας μιας κ όλοι θα είμαστε βαθμοφόροι



Τις παθογένειες του συστήματος αξιολόγησης και εξέλιξης του ένστολου προσωπικού επισημαίνει με επιχειρήματα που εκφράζει συνδικαλιστής της ΕΛΑΣ.

«Επιτροπές βαθμολογίου, προτάσεις για το βαθμολόγιο, κόντρα επιτροπές κ προτάσεις για το βαθμολόγιο από όλους τους συνδικαλιστικούς φορείς της ΕΛ.ΑΣ. κ τελικά τι? Αποτέλεσμα? Κανένα!
Σε 2-3 χρόνια που η πρώτη σειρά πανελληνίων θα γίνουν ανθυπαστυνόμοι με τη συμπλήρωση των χρόνων θα ξεκινήσει η φάμπρικα παραγωγής ανθυπαστυνόμων! Κάθε χρόνο θα προάγονται χιλιάδες αρχιφύλακες σε ανθυπαστυνόμους, ενώ λόγω των μνημονιακών δεσμεύσεων θα εισέρχονται στο Σώμα εκατοντάδες αστυφύλακες (αν είμαστε τυχεροί κ προσλαμβάνει κάθε χρόνο αστυνομικούς). Θα συναντιόμαστε στα τμήματα κ στα μέτρα κ θα λέμε ¨περάστε προιστάμενε¨, ¨όχι εσείς προιστάμενε¨κ κατ ουσίαν θα κοροιδευόμαστε μιας κ θα παίρνουμε βαθμούς στους ώμους αλλά θα πληρωνόμαστε με μισθούς αστυφυλάκων! Θα καταντήσει είδος προς εξαφάνιση ο αστυφύλακας μιας κ όλοι θα είμαστε βαθμοφόροι.
Θα έρθει η ώρα που ο ανθυπαστυνόμος θα εκτελεί καθήκοντα σκοπού, στις δε μεταθέσεις θα κλαίμε, μιας κ η φάμπρικα θα παράγει χιλιάδες βαθμοφόρους για δεκάδες θέσεις βαθμοφόρων στην επαρχία!
Το κόλπο με την προαγωγή των κατωτέρων το έκανε πρώτος με μεγάλη επιτυχία ο Ναπολέων στο στράτευμα του, όταν σώθηκαν οι χρηματικοί πόροι από τις συνεχείς εκστρατείες κ δεν είχε να πληρώσει κ κάπως έπρεπε να διατηρήσει υψηλό το ηθικό του στρατού του.
Πρέπει όλοι να καταλάβουμε κ να παλέψουμε να πείσουμε τους κυβερνώντες να αποσυνδέσουν το βαθμολόγιο από το μισθολόγιο. Δεν είμαστε στρατός, δεν έχουμε την πολυτέλεια να έχουμε εφέδρους στις τάξεις μας ώστε να παίρνουμε βαθμούς κ ούτε είναι δυνατόν να πληρωνόμαστε με μοναδικό κριτήριο τον βαθμό που φέρουμε. Αυτό δε το, «οι νεοεξερχόμενοι τοποθετούνται στα ΑΤ υποχρεωτικά», θα δημιουργήσει κενά στο χαμηλόβαθμο προσωπικό στις μάχιμες υπηρεσίες (ΜΑΤ, Άμεση Δράση, ΔΙ.ΑΣ, κλπ) που θα το βρούμε μπροστά μας κ σε συνδυασμό με τις προαναφερθείσες προαγωγές θα δημιουργήσουν καταστάσεις high rock σε λίγα χρόνια αν δεν τροποποιηθεί κ το καθηκοντολόγιο».
____________
* του Νίκου Μπαλούρδου, μέλος ΠΟΣΥΦΥ

Δευτέρα, 30 Οκτωβρίου 2017

Πότε θα εφαρμοστεί το νέο μισθολόγιο στους αστυνομικούς - διευκρινήσεις


   Με σημερινή Ανακοίνωσή της (30.10.2017) η Π.Ο.ΣΥ.ΦΥ. ενημερώνει για τις τελευταίες εξελίξεις όσο αφορά την εφαρμογή του νέου μισθολογίου. Προβληματισμός ιδιαίτερος οι αναδρομικές κρατήσεις που θα πρέπει να αποδοθούν (αφού το μισθολόγιο θα εφαρμοστεί αναδρομικά από 01/01/2017), αλλά δεν έχει προσδιοριστεί ακόμη αν θα είναι η κράτηση εφάπαξ η με δόσεις. 

 Αναλυτικά, το Ενημερωτικό Δελτίο της Π.Ο.ΣΥ.ΦΥ. αναφέρει :
                                                                                                         
 Θεσσαλονίκη    30/10/2017
 Π.Ο.ΣΥ.ΦΥ.

      Η Ομοσπονδία μας παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις σχετικά με τις διαδικασίες εφαρμογής του νέου μισθολογίου των ενστόλων (ν.4472/2017), το οποίο ψηφίστηκε την περασμένη άνοιξη και έχει αναδρομική εφαρμογή από 01/01/2017. Παρόλο που ο νόμος έχει ψηφιστεί και έχει εκδοθεί σχετική εγκύκλιο από τον Αναπλ. Υπουργό Οικονομικών (σχετ. οικ.2/52259/ΔΕΠ/19.07.20170), η εφαρμογή του δεν κατέστη δυνατή ακόμη.
      Πληροφορηθήκαμε πως αυτή θα πραγματοποιηθεί με την μισθοδοσία του Ιανουαρίου 2018 και όπως διαφαίνεται με το παρόν νομικό πλαίσιο, δεν μπορεί να παραταθεί άλλο. Οι καταργήσεις των σχετικών ΚΑΕ, δεν επιτρέπουν τη συνέχιση εφαρμογής του παρόντος μισθολογίου και θεωρείται σχεδόν βέβαιη η εφαρμογή του πλαισίου μισθοδοσίας όπως περιγράφεται στον ν.4472/2017 με την μισθοδοσία Ιανουαρίου 2018. Ήδη όλα τα Ταμεία καθορίζουν και υποβάλλουν  το νέο πλαίσιο κρατήσεων  προσαρμοσμένο στα νέα δεδομένα.
      Η συνεχόμενη καθυστέρηση εφαρμογής του μισθολογίου έχει προκαλέσει σοβαρές αναδρομικές επιπρόσθετες κρατήσεις οι οποίες είναι αβέβαιο αν θα  πραγματοποιηθούν εφάπαξ ή με δόσεις. Θεωρείται σχεδόν σίγουρο όμως πως αυτές θα συνυπολογιστούν σε κάθε περίπτωση όχι από την πρώτη μισθοδοσία εφαρμογής (μισθ. Ιανουαρίου 2018) αλλά από την δεύτερη (μισθ. Φεβρουαρίου 2018).
      Θεωρώντας ως Π.Ο.ΣΥ.ΦΥ. πως το επίπεδο του μισθολογίου όπως έχει ψηφιστεί είναι υποδεέστερο εκείνου του επιπέδου του 2012, αλλά και λόγω του πλήθους των ασαφειών και αδικιών που περιγράφονται στο νέο νόμο, καταθέσαμε το προηγούμενο διάστημα Αίτημα Ακύρωσης της υπ’ αριθμ.  οικ.2/52259/ΔΕΠ/19.07.20170 εγκυκλίου του Αναπλ. Υπουργού Οικονομικών  στο Συμβούλιο της Επικρατείας, προσδοκώντας την πλήρη αναμόρφωσή του εναρμονισμένο στις ήδη υπάρχουσες Αποφάσεις του Συμβουλίου.


Ειδικά Μισθολόγια: Επιπτώσεις από την αύξηση των συντάξιμων αποδοχών

Σύμφωνα με το άρθρο 3 του Ν. 4488/17 που ψηφίστηκε το Σεπτέμβριο, σε συνδυασμό με το Ν.4472/17 (νέο μισθολόγιο), προβλέπονται τα εξής:
  • Για όσους υπηρετούν στο Δημόσιο και αμείβονται με ειδικά μισθολόγια, από 1-1-2017 οι συντάξιμες αποδοχές, επί των οποίων υπολογίζονται ασφαλιστικές εισφορές, είναι το σύνολο των μηνιαίων τακτικών αποδοχών, με εξαίρεση την προσωπική διαφορά.
  • Δεν περιλαμβάνονται στις μηνιαίες τακτικές αποδοχές η αποζημίωση πενθημέρου (46€/ημέρα) και η νυχτερινή αποζημίωση (2,77€/ώρα).
  • Οι συντάξιμες αποδοχές που προσδιορίζονται στις προηγούμενες παραγράφους έχουν εφαρμογή και στον υπολογισμό των ασφαλιστικών εισφορών για επικουρική ασφάλιση, εφάπαξ παροχή και υγειονομική περίθαλψη.
Τα παραπάνω δεν έχουν καμία επίπτωση στους νέους ασφαλισμένους (μετά το 1992), διότι για αυτούς πάντα υπολογίζονταν ως συντάξιμες αποδοχές το σύνολο των ακαθάριστων αποδοχών (άθροισμα ΒΜ, ΕΧΥ και όλων των επιδομάτων).
Όμως για τους παλιούς ασφαλισμένους, μέχρι και το 2016 ως συντάξιμες αποδοχές θεωρούνταν μόνο το άθροισμα [ΒΜ + ΕΧΥ + Ειδ. Συνθηκών + 176 € (ή Επ. Υψηλής Ευθύνης)], το οποίο είναι περίπου 15% μικρότερο από το σύνολο των ακαθάριστων αποδοχών.
Πλέον εξισώνονται οι παλιοί και οι νέοι ασφαλισμένοι όσον αφορά τις εισφορές σύνταξης στο μισθό και το κόστος των αναγνωρίσεων.

Α. ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ (ΜΟΝΟ ΠΑΛΙΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ)
1. Αυξάνει περίπου 15% το ποσό εισφοράς για σύνταξη (6,67% x συντ. αποδοχές) στους εν ενεργεία παλιούς ασφαλισμένους.
2. Αυξάνει περίπου 15% το κόστος αναγνωρίσεων για θητεία, ΑΕΙ και μάχιμη 5ετία στους ανωτέρω.
3. Αυξάνουν ομοίως οι εισφορές υπέρ επικουρικών (ΤΕΑΕΧ–ΤΕΑΥΑΠ–ΤΕΑΥΠΣ) και μερίσματος ΜΤΠΥ στους παλιούς ασφαλισμένους στα Σώματα Ασφαλείας, διότι αυτές οι κρατήσεις υπολογίζονται με βάση τις συντάξιμες αποδοχές.
4. Αυξάνει ομοίως κατά 15% το κόστος αναγνώρισης στο ΤΕΑΠΑΣΑ στις περιπτώσεις που προβλέπεται ελάχιστος χρόνος ασφάλισης.
5. Δεν αυξάνουν οι κρατήσεις υπέρ μερισμάτων (ΜΤΣ–ΜΤΝ–ΜΤΑ) στους στρατιωτικούς ούτε οι κρατήσεις εφάπαξ, διότι στα μετοχικά ταμεία των στρατιωτικών και στα ταμεία πρόνοιας (ΕΛΟΑΣ/Ν/Α και ΤΕΑΠΑΣΑ) οι ασφαλιστέες αποδοχές δεν υπολογίζονται με βάση τις συντάξιμες αποδοχές.

Επίσης σύμφωνα με αυτό το άρθρο: Σημαντική αλλαγή στο κόστος αναγνωρίσεων το ποσοστό εισφοράς για αναγνώριση χρόνου στη σύνταξη αυξάνει σταδιακά μέχρι το 2020 στο 20% (από 6,67% το 2016).
Η προαναφερθείσα αύξηση των συντάξιμων αποδοχών σε συνδυασμό με την αύξηση του ποσοστού εισφοράς, σημαίνει ότι σταδιακά μέχρι το 2020 το κόστος αναγνώρισης χρόνου για σύνταξη αυξάνεται πάνω από 3,5 φορές (υπερτριπλασιάζεται)!

Β. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΚΟΣΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ 5ΕΤΙΑΣ ΓΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗ
Έστω Υπολοχαγός παλιός/νέος ασφαλισμένος, με 27 έτη υπηρεσίας, μισθό 2/3 Συνταγματάρχη (παλιό μισθολόγιο), ΕΧΥ 56%, έγγαμος με 2 παιδιά.
Μέχρι 31-12-2016: Παλιές συντάξιμες αποδοχές (1.178 + 659,68 + 68,46 +176) = 2.082,14 € x ποσοστό 6,67% = 138,88 x 60 μήνες = 8.333 €.
Από 1-1 έως 31-12-2017: Σύνολο αποδοχών νέου μισθολογίου (2.065 + 70 + 335) = 2.470 € x ποσοστό 10% = 247,00 x 60 μήνες = 14.820 €.
Από 1-1 έως 31-12-2018: Σύνολο αποδοχών νέου μισθολογίου ως ανωτέρω 2.470 € x νέο ποσοστό 13,34% = 329,50 x 60 μήνες = 19.970 €.
Από 1-1 έως 31-12-2019: Σύνολο αποδοχών νέου μισθολογίου ως ανωτέρω 2.470 € x νέο ποσοστό 16,67% = 411,75 x 60 μήνες = 24.705 €.
Από 1-1-2020 και μετά: Σύνολο αποδοχών νέου μισθολογίου όπως ανωτέρω 2.470 € x νέο ποσοστό 20% = 494,00 x 60 μήνες = 29.640 €.

Τέλος τίθεται θέμα συνέπειας του κράτους για όσους έκαναν αίτηση αναγνώρισης εντός του 2017, οι οποίοι γνώριζαν μεν την αύξηση του ποσοστού εισφοράς στο 10%, αλλά δεν γνώριζαν την αύξηση των συντάξιμων αποδοχών που ψηφίστηκε το Σεπτέμβριο με αναδρομική ισχύ από 1-1-2017.
Αχιλλέας Καρασαβίδης
Πηγή:policenet.gr

Τέλος στην υποχρέωση εξέτασης ασύλου από τις χώρες πρώτης υποδοχής ?


Σε μια σημαντική απόφαση που μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα για το προσφυγικό και να βοηθήσει την Ελλάδα, η οποία σηκώνει το μεγαλύτερο βάρος της κρίσης, προχώρησε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Συγκεκριμένα, πριν μερικές ημέρες η Επιτροπή Πολιτικών Ελευθεριών του Ευρωκοινοβουλίου, υπερψήφισε το σχέδιο διαπραγματευτικής εντολής για το νέο κανονισμό του Δουβλίνου, τον ακρογωνιαίο λίθο του ευρωπαϊκού συστήματος ασύλου.
Σύμφωνα με την Έκθεση του ΕΚ, καταργείται το κριτήριο της πρώτης χώρας άφιξης. Οι χώρες πρώτης γραμμής δεν θα είναι πλέον αυτόματα υπεύθυνες για τους αιτούντες άσυλο. Αντιθέτως επιλέγεται το κριτήριο του «γνήσιου δεσμού» με ένα κράτος μέλος όπως είναι η παρουσία οικογένειας, η προηγούμενη κατοικία, οι σπουδές.
Αν δεν υπάρχει ένας γνήσιος δεσμός τότε οι αιτούντες άσυλο θα ανατίθενται αυτόματα σε ένα κράτος – μέλος της ΕΕ σύμφωνα με ένα σταθερά προκαθορισμένο ποσοστό καταμερισμού. Αυτό θα γίνεται αμέσως μετά την καταγραφή τους στη χώρα άφιξης, τη διενέργεια των απαραίτητων ελέγχων ασφαλείας και την ταχεία αξιολόγηση της επιλεξιμότητάς τους, αν π.χ. πληρούν τις προϋποθέσεις για μετεγκατάσταση.
Το ψήφισμα για την αλλαγή του κανονισμού του Δουβλίνου θα βοηθήσει τις χώρες πρώτης γραμμής, ειδικά την Ελλάδα, οι οποίες έχουν επωμιστεί το μεγαλύτερο βάρος της διαχείρισης των μεταναστευτικών – προσφυγικών ροών και θα επιταχύνει τις διαδικασίες χορήγησης ασύλου. Οι χώρες πρώτης γραμμής θα είναι υπεύθυνες μόνο για την καταγραφή και τη διενέργεια των απαραίτητων ελέγχων ασφαλείας.
Εξίσου σημαντικό σημείο της απόφασης που εγκρίθηκε με 43 ψήφους υπέρ, 16 κατά και καμία αποχή, είναι το γεγονός ότι όσα κράτη μέλη δεν ακολουθούν τους προκαθορισμένους κανόνες και δεν υποδέχονται πρόσφυγες τότε διακινδυνεύουν τον περιορισμό της πρόσβασής τους σε ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα. Θα χάνουν κονδύλια, επομένως όσες χώρες δεν αποδεχθούν τα νέα δεδομένα.
Το σχέδιο έκθεσης κατατέθηκε από την εισηγήτρια Cecilia Wikström των Φιλελεύθερων και αποτελεί τη διαπραγματευτική εντολή του ΕΚ ενόψει της έναρξης των συνομιλιών με τα κράτη – μέλη στο Συμβούλιο. Αποτελεί, ωστόσο, και μεγάλη δικαίωση για την Σοσιαλιστική Ομάδα του Ευρωκοινοβουλίου η οποία από το 2016 είχε στηρίξει με συνεχείς παρεμβάσεις της την αναθεώρηση του κανονισμού για τις ευθύνες της χώρας πρώτης εισόδου αλλά και για τις υποχρεώσεις των υπολοίπων κρατών – μελών.
Το θέμα θα συζητηθεί ξανά στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο του Δεκεμβρίου και θα επιδιωχθεί η εξεύρεση συναινετικής λύσης το πρώτο εξάμηνο του 2018. Υπενθυμίζεται ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2018 την προεδρία της ΕΕ αναλαμβάνει η Αυστρία, η οποία έχει πολύ σκληρές θέσεις στο ζήτημα αυτό.
Για ένα εξαιρετικά σημαντικό ψήφισμα κάνει λόγο ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης, ο οποίος αναφέρει ότι μπορεί να ανοίξει ο δρόμος για την αποσυμφόρηση των hot spots στην Ελλάδα.
Ο ευρωβουλευτής έχει αναδείξει κατά καιρούς, με ερωτήσεις του στο Ευρωκοινοβούλιο, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα μας εξαιτίας της έκρηξης των προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών, τις συνθήκες διαβίωσης στα κέντρα φιλοξενίας, αλλά και την αδυναμία της κυβέρνησης να αξιοποιήσει τα ευρωπαϊκά κονδύλια.
Ο Κανονισμός:
Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα βασική αρχή του Κανονισμού είναι ότι το Κράτος Μέλος πρώτης εισόδου, δηλαδή το Κράτος Μέλος από το οποίο εισήλθε κάποιος στην Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι το Κράτος υπεύθυνο. Αυτό έχει ως συνέπεια, να προβλέπονται επιστροφές στα Κράτη πρώτης εισόδου αιτούντων προσφύγων οι οποίοι στη συνέχεια είχαν μετακινηθεί σε άλλο Κράτος Μέλος.
Το βάρος λοιπόν πέφτει στα Κράτη πρώτης εισόδου, που ταυτίζονται με τα Κράτη που βρίσκονται στα εξωτερικά σύνορα της Ένωσης. Τον Απρίλιο του 2016, η Σοσιαλιστική Ομάδα με επιστολή της είχε ταχθεί υπέρ ενός συστήματος όπου η συλλογή των αιτήσεων ασύλου θα γινόταν σε κεντρικό επίπεδο. Η δράση αυτή θα μπορούσε να είναι αρμοδιότητα μίας ισχυρής Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Ασύλου για παράδειγμα. Με το σύστημα αυτό ο κάθε αιτούντας θα αντιμετωπιζόταν σαν κάποιον που ζητάει άσυλο στην Ευρωπαϊκή Ένωση σαν σύνολο και όχι σε ένα συγκεκριμένο Κράτος Μέλος, δημιουργώντας και ένα κεντρικό σύστημα για την κατανομή της αρμοδιότητας. Συγχρόνως, ένα τέτοιο σύστημα θα μπορούσε να προβλέπει συγκεκριμένα όρια πάνω από τα οποία δεν θα γίνεται κατανομή μέχρι την εξάντληση των ορίων σε όλα τα Κράτη Μέλη.
Επίσης, τονιζόταν ότι τα λεγόμενα Κράτη Μέλη «πρώτης γραμμής» θα πρέπει να είναι υπεύθυνα μόνο για την καταγραφή και την λήψη αποτυπωμάτων των μεταναστών, αλλά δεν θα πρέπει να θεωρούνται υπεύθυνα και για την εξέταση των αιτήσεων ασύλου τους. Κάτι που μπορεί πλέον να υιοθετηθεί με το ψήφισμα που πέρασε στο Ευρωκοινοβούλιο.
Πηγή: policenet.gr