Η Παρασκευή 3 Απριλίου, μπορεί να χαρακτηρισθεί ιστορική ημέρα για την Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία. Η αμιγώς Eλληνική εταιρεία EODH με έδρα την Χαλκιδική, ενημέρωσε επισήμως τα Υπουργεία Εθνικής Αμύνης και Προστασίας του Πολίτη, όπως και το ΓΕΕΘΑ και το ΓΕΣ, για την ολοκλήρωση της σχεδιαστικής αναπτύξεως του πρώτου τεθωρακισμένου οχήματος4×4 μεγάλης ευκινησίας πολλαπλού ρόλου.

Μετά την ολοκλήρωση της σχεδιάσεως, επόμενο βήμα είναι η παρουσίαση του πρωτοτύπου, η οποία είχε προγραμματισθεί να γίνει στην διεθνή έκθεση EUROSATORY και αμέσως μετά στην Αθήνα στην DEFEA 2020, που όμως αναβλήθηκαν λόγω της πανδημίας. Το έργο εκτελέσθηκε μέσα σε διάστημα ολίγων μόνο μηνών, στο πλαίσιο ενός προγράμματος που εξελίσσεται βασισμένο σε ιδίους πόρους της EODH, χωρίς καμμία κρατική υποστήριξη.

Όραμα των συντελεστών της προσπάθειας, είναι η πανηγυρική εμφάνιση του πρώτου ελληνικής σχεδιάσεως τεθωρακισμένου οχήματος 4×4 στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου 2021, όταν θα εορτασθούν με λαμπρότητα τα 200 χρόνια από την Παλιγγενεσία.

Η κατηγορία των τεθωρακισμένων τακτικών οχημάτων 4×4 υποσκελίζει τα τελευταία έτη εντελώς τα “παραδοσιακά” συμβατικά οχήματα 4×4 τύπου τζιπ, που χρησιμοποιούν οι ένοπλες δυνάμεις διεθνώς, λόγω των αυξημένων απαιτήσεων στην προστασία των επιβατών. Το ελληνικής εμπνεύσεως όχημα είναι τμηματικής – σπονδυλωτής σχεδιάσεως που ακολουθεί όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές και είναι σε θέση να καλύψει ευρεία ποικιλία αποστολών, τόσο για τις Ένοπλες Δυνάμεις όσο και των Σωμάτων Ασφαλείας.

Από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών, το ελληνικό όχημα είναι βάρους 10 τόννων, δυνάμενο να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο 2+ τόννων με ταχύτητα, ευκινησία και υψηλή ασφάλεια. Συνεπώς, είναι κατά πολύ ανώτερο σε επίπεδο προστασίας και μεταφορικής ικανότητος, από τεθωρακισμένα οχήματα 4×4 όπως το γνωστό στον Ελληνικό Στρατό VBL αλλά πολύ πιο “ισορροπημένο” σε σχέση με υπέρβαρα τεθωρακισμένα οχήματα 4×4 που υπερβαίνουν τους 14-15 τόννους μεικτού φορτίου και αντιμετωπίζουν πρόβλημα ευκινησίας εκτός οδών. Σε κάθε περίπτωση, με μεικτό βάρος 12 τόννων, το όχημα θα διακρίνεται από υψηλή στρατηγική ευκινησία (μπορεί να μεταφερθεί στο εσωτερικό αεροσκάφους C-130) όσο και τακτική.

Χάρη στον πετρελαιοκινητήρα ισχύος 300 ίππων που εξασφαλίζει πλεόνασμα ισχύος, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, τις ανεξάρτητες αναρτήσεις, την μόνιμη τετρακίνηση, τα εξελιγμένα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης με κεντρικό σύστημα ρύθμισης πιέσεο ελληνικόως ελαστικών και τροχούς με εσωτερικό ελαστικό δακτύλιο Run-Flat αλλά και χάρη στην μεγάλη εδαφική ανοχή, το όχημα διακρίνεται από υψηλό επίπεδο ευκινησίας εκτός δρόμου. Η τυπική αυτονομία ανέρχεται σε 500 χλμ.

Στους χώρους του τεθωρακισμένου είναι δυνατή η μεταφορά 4 ανδρών στην διπλή καμπίνα και άλλων 4 στο πίσω διαμέρισμα επιβατών, με μεγάλη άνεση για μεταφορά φόρτων μάχης και προστασία σε ειδικής σχεδιάσεως πτυσσόμενα καθίσματα. Αναλόγως των επιθυμιών του χρήστη, μπορεί να διαμορφωθεί σε διάφορες εκδόσεις και παραλλαγές ακόμη και για την μεταφορά αυτόματου όλμου 120 mm, αποτελώντας εποχούμενο στοιχείο μεγαλύτερης ισχύος εν σχέσει με το τυπικό ερπυστριοφόρο Μ106 του Ελληνικού Στρατού.

Όπως είναι αναμενόμενο, στην οροφή του οχήματος μπορεί να εγκατασταθεί σταθεροποιημένος τηλεχειριζόμενος σταθμός οπλισμού για πολυβόλο μέχρι πυροβόλο.