ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΡΙΟΦΥΛΑΚΗΣ

Τρίτη, 16 Ιουνίου 2020

Αυτή είναι η απάντηση στα τουρκικά drones - Θωρακίζεται το Αιγαίο - Στη Σκύρο τα Ισραηλινά μη επανδρωμένα HERON





Θωρακίζεται το Αιγαίο. Στη Σκύρο τα Ισραηλινά μη επανδρωμένα HERON. Εντατικές προετοιμασίες στο ΓΕΕΘΑ.


Το Φθινόπωρο φτάνουν στην Ελλάδα και έως τα τέλη του χρόνου τα Ισραηλινά μη επανδρωμένα UAV ''HERON'' αναμένεται να έχουν αναλάβει ήδη επιχειρησιακή δράση στο Αιγαίο αλλά και στον 'Εβρο. Στο Ελληνικό επιτελείο επικρατεί πυρετός προετοιμασιών προκειμένου τα ''HERON'' τα οποία αποκτήθηκαν πρόσφατα από το Ισραήλ με τη μέθοδο leasing για τρία χρόνια έναντι 39 εκ. ευρώ να φτάσουν το συντομότερο δυνατό στη χώρα μας και να ενταχθούν άμεσα στο Ελληνικό οπλοστάσιο.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το πιθανότερο είναι να μεταφερθούν στη Σκύρο και στην 135 Σμηναρχία Μάχης αν και εξετάζεται και το ενδεχόμενο βάση των ''HERON'' να είναι η Λάρισα και η 110 Πτέρυγα Μάχης. Ωστόσο το μεγάλο πλεονέκτημα εάν τελικά αποφασιστεί τα UAV να επιχειρούν από τη Σκύρο είναι ότι θα βρίσκονται εγγύτερα στις περιοχές ενδιαφέροντος των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων οι οποίες δεν είναι άλλες από τα θαλάσσια σύνορα της χώρας στο Αιγαίο αλλά και οι κρίσιμες περιοχές Εθνικής κυριαρχίας. Επιπλέον τα ''HERON'' θα μπορούν να φτάνουν πιο γρήγορα και πάνω από τα χερσαία σύνορα της χώρας στον 'Έβρο.

Η Σκύρος διαθέτει εγκαταστάσεις και φυσικά ασφάλεια που προσφέρουν τόσο τα μαχητικά επιφυλακής όσο και ο αντιαεροπορικοί πύραυλοι ''PATRIOT'' που έχουν αναπτυχθεί στην 135 Σμηναρχία Μάχης.

Τα ''HERON'' θα ανήκουν στην Πολεμική Αεροπορία ωστόσο η νέα Μοίρα αναμένεται να στελεχωθεί τόσο από αξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού όσο και του Στρατού Ξηράς ενώ είναι πιθανό να υπάρχει σύνδεσμος και του Λιμενικού Σώματος ΕΛ.ΑΚΤ. 'Άλλωστε ο ρόλος των μη επανδρωμένων θα είναι ξεκάθαρα διακλαδικός με τα ''HERON'' να συλλέγουν και να μεταδίδουν πληροφορίες που αφορούν και τους τρεις κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων αλλά και το Λιμενικό Σώμα που έχει την κύρια ευθύνη για τις μεταναστευτικές ροές στη θάλασσα.

Στο ΓΕΕΘΑ υπάρχει ήδη έτοιμη μελέτη για τα UAV από το 2016 όταν ο νυν Αρχηγός Κωνσταντίνος Φλώρος ήταν διευθυντής του Α' Κλάδου ΓΕΕΘΑ στις Επιχειρήσεις. Μελέτη η οποία απλά αναπροσαρμόζεται σε όλα τα νέα δεδομένα.

Στις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων τόσο στην Ελλάδα αλλά και στο Εξωτερικό σε Επιτελικές θέσεις του ΝΑΤΟ υπάρχουν στελέχη με εμπειρία στα μη επανδρωμένα UAV τα οποία αναμένεται να αξιοποιηθούν για να ''στήσουν'' τη νέα Μοίρα σε Συμμαχικά πρότυπα. Πολύτιμη αναμένεται να είναι και η συνδρομή των Ισραηλινών οι οποίοι άλλωστε θα φέρουν τα ''HERON'' στην Ελλάδα και θα αναλάβουν την εκπαίδευση των στελεχών που θα επανδρώσουν τα Ελληνικά UAV.

Τα ''HERON'' έχουν δοκιμαστεί τα τελευταία χρόνια ακόμα και στον Ελληνικό εναέριο χώρο από την Frontex για τον έλεγχο των προσφυγικών ροών αλλά και την επιτήρηση των θαλάσσιων οδών για λαθρεμπόριο. Έχουν αφήσει εξαιρετικές εντυπώσεις και καλύπτουν σύμφωνα με τις σχετικές εισηγήσεις όλες τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων στον συγκεκριμένο τομέα για τον οποίο τα θέλει η Ελλάδα. Φυσικά μια από τις βασικές αποστολές
τους θα είναι η επιτήρηση και η συλλογή πληροφοριών κρίσιμων για την Εθνική Άμυνα και Ασφάλεια όπως για παράδειγμα κινήσεις πλοίων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο.

Μόλις τρεις χειριστές στο έδαφος αρκούν για να πετούν τα υπερσύγχρονα UAV's. Oι δύο θα έχουν καθήκοντα στη ναυτιλία και στις επικοινωνίες και ο τρίτος, με τον πιο κρίσιμο ρόλο, θα παραλαμβάνει και θα αξιοποιεί όλες τις πληροφορίες που θα λαμβάνει από το HERON.

Tα Ισραηλινά UAV έχουν τη δυνατότητα να πετούν συνεχώς έως και 52 ώρες σε ύψος που φτάνει τα 35.000 πόδια. Αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 207 χλμ την ώρα. Το μεγάλο τους πλεονέκτημα είναι ότι μπορούν να μεταδώσουν από μεγάλο ύψος στο κέντρο επιχειρήσεων «ζωντανή» εικόνα σε ακτίνα τουλάχιστον 30 μιλίων περιμετρικά από το σημείο που πετούν. Θα μπορούν να εκτελέσουν αποστολές σε απόσταση μέχρι και 1.000 χιλιόμετρα από τη βάση τους. Η διαμόρφωσή τους αποτελείται από ραντάρ θαλάσσιας επιτήρησης και από ηλεκτρο-οπτικό αισθητήρα με δυνατότητες λειτουργίας τόσο την ημέρα όσο και την νύχτα καθώς και από σύστημα "ηλεκτρονικής νοημοσύνης".

Για παράδειγμα αν πετούν κατά μήκος πάνω από τα ανατολικά Ελληνικά θαλάσσια σύνορα μπορούν να μεταδίδουν εικόνα από τα Τουρκικά εδάφη σε βάθος 30 μιλίων με πλήρη ευκρίνεια που θα μεταδίδουν κάμερες υψηλής τεχνολογίας. Κάτι ανάλογο κάνουν τα Τουρκικά UAV's ΑΝΚΑ & BAYRAKTAR που συνήθως πετούν στην οριογραμμή με την χώρα μας. Πάντως τα Τουρκικά UAV μπορούν να φέρουν και οπλισμό.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου