Το Portnet παρουσιάζει τα νέα περιπολικά της Ελληνικής Ακτοφυλακής

Τα δύο πρώτα (από συνολικά τέσσερα) περιπολικά του Λιμενικού Σώματος που ήδη βρίσκονται στα λιμάνι του Πειραιά, δίπλα στο υπουργείο Ναυτιλίας, είχε την τύχη να επισκεφτεί και να φωτογραφήσει το Portnet. Πρόκειται για το σκάφος 900, «Μαρίνος Ζαμπάτης» που φέρει το όνομα του λιμενοφύλακα από το Μεγανήσι, ο οποίος σκοτώθηκε από πυρά ναρκέμπορων ανοιχτά της Κέρκυρας στα τέλη της δεκαετίας του ΄90 και το 910, «Γιώργος Κωτούλας» πλοιάρχου που έπεσε εν υπηρεσία το 1940.

Ο επισκέπτης μένει εντυπωσιασμένος, όχι μόνο από τη σύγχρονη τεχνολογία που πραγματικά η Rolls-Royce -μεταξύ άλλων εταιρειών- υπογράφει τεχνικά την επιχειρησιακή δυνατότητα αυτών των σκαφών. Αλλά και με την κατανόηση των επιχειρησιακών τους δεδομένων. Πρόκειται για δύο σκάφη μήκους 38.60 μέτρων, που φέρουν ότι πιο εξελιγμένο υπάρχει σε επίπεδο τεχνολογίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο καπετάνιος, ο πηδαλιούχος, ο μηχανικός, δυο βοηθοί τους, δύο χειριστές οπλικών συστημάτων, ένας υπεύθυνος τηλεπικοινωνίας κι ένας ακόμη, μόνοι τους από την απόλυτα θωρακισμένη γέφυρα, χειρίζονται κάθε μέρους του σκάφους. Από τη μηχανή μέχρι το κατάστρωμα και φυσικά τους χειριστές των οπλικών συστημάτων που και αυτά ελέγχονται από τη γέφυρα.

Εδώ, πρέπει να υπογραμμιστούν οι πολύ απαιτητικές προδιαγραφές που είχαν τεθεί εκ μέρους του υπουργείου Ναυτιλίας και του Λιμενικού Σώματος, που ήταν τεχνολογικά πολύ μπροστά από την εποχή τους. Υπενθυμίζεται ότι διεξήχθη ανοιχτός διεθνής διαγωνισμός το Δεκέμβριο του 2017και η παραγγελία εκ μέρους της Ελληνικής Πολιτείας έγινε το 2019. Μάλιστα μετά την παραγγελία, η υλοποίησή της έγινε με τον πλέον απαιτητικό τρόπο με συχνές, ανά μήνα, επισκέψεις επιτροπών από στελέχη του Λιμενικού Σώματος ούτως ώστε να παρακολουθείται τακτικά η σωστή και έγκαιρη εκτέλεση της.

Προφανώς το Portnet δεσμεύεται να μην απoκαλύψει λεπτομέρειες αναφορικά με την προστασία και τα οπλικά συστήματα των σκαφών - αν και ο ευγενικός Salvatore Modica, project manager του ναυπηγείου Cantiere Navale “Vittoria” μέχρις ένα βαθμό μας εξήγησε.

Salvatore Modica, project manager του ναυπηγείου Cantiere Navale “Vittoria”

Παρόλα αυτά μπορούμε να αναφερθούμε σε ορισμένα στοιχεία. Όπως ότι στο σκάφος υπάρχουν όλα διπλά!
Δύο Water jet και stick δίπλα από το τιμόνι που φέρει την εμβληματική υπογραφή RR. Δυο Flaps της Ηumphree, που διευκολύνουν στο πλανάρισμα και στην αύξηση ταχύτητας που σε επίπεδο cruise speed ξεπερνά τα 30 μίλια, δυο κινητήρες MTU, δύο θερμικές κάμερες τελευταίας τεχνολογίας της εταιρείας ELBIT SYSTEMS, δυο πυροβόλα που καλύπτουν 360 μοίρες περιμετρικά το σκάφος, το οποίο έχει 1000 ναυτικά μίλια αυτονομία και μπορεί να καλύψει όταν είναι 100% φορτωμένο ταχύτητα πάνω από 35 knots.

Εν ολίγοις το Portnet απλώς ενθουσιάστηκε από τα σκάφη που το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή αγόρασε μέσα από διεθνή διαγωνισμό από τo Ναυπηγείο “CANTIERE NAVALE VITTORIA”!

Πηγή portnet.gr