Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2021

Υπεγράφη η σύμβαση για την “αναβάθμιση” του ΚΥΤ Φυλακίου

Υπεγράφη η σύμβαση του έργου με τίτλο Κατασκευή Περιφερειακών Υπηρεσιών, δομών και διακριτών χώρων στη νήσο Λέσβο και στη νήσο Χίο και αναβάθμιση υφιστάμενης Δομής στο Φυλάκιο Έβρου.

Η επιτακτική ανάγκη μετεγκατάστασης των διαμενόντων της προσωρινής δομής στη θέση «Μαυροβούνι/Καρά-Τεπέ» στη Λέσβο, που δημιουργήθηκε κατόπιν της πυρκαγιάς στη δομή της Μόριας, αλλά και η ανάγκη οριστικού κλεισίματος της δομής της ΒΙΑΛ στη Χίο, ώστε ο χώρος να αποδοθεί στο Δήμο σε συμμόρφωση με σχετική δικαστική απόφαση.

Ανάδοχος του έργου είναι η εταιρεία Τερνα Ανώνυμος Τουριστική Τεχνική και Ναυτιλιακή Εταιρεία και αναθέτουσα αρχή το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου. Οι υπογραφές στη σύμβαση για την υλοποίηση του έργου “έπεσαν” στις 17/12/2021 και θα έχει διάρκει 8 μήνες.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 176 εκατ. (142 εκατ. αξία χωρίς ΦΠΑ) και χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης και από το Εθνικό Πρόγραμμα Ταμείου Εσωτερικής Ασφάλειας 2014-2020.

Το Έργο

Η νέα Δομή στη νήσο Λέσβο θα κατασκευαστεί στην τοποθεσία Πλάτη – Βάστρια, Δημοτική ενότητα Λουτροπόλεως Θέρμης, Δήμου Μυτιλήνης και θα περιβληθεί από περιμετρική οδό για κυκλοφορία υπηρεσιακών – πυροσβεστικών οχημάτων πλάτους τουλάχιστον 8 μέτρων με ασφαλτοστρωμένο δρόμο πλήρως περιφραγμένο και με έλεγχο πρόσβασης. Η δομή θα έχει χωρητικότητα: (α) γενικού πληθυσμού 1300 ατόμων, (β) ειδικών ομάδων 1700 ατόμων και (γ) προαναχωρησιακού κέντρου κράτησης 2000 ατόμων. Η νέα Δομή θα αναπτυχθεί σε έκταση 240.100 m2 περίπου, τα κτίρια θα καταλαμβάνουν έκταση 41.250 m2 περίπου (δόμηση), ενώ προβλέπονται 4 γήπεδα και 4 παιδικές χαρές. Η ανάπτυξη μπορεί να γίνει σε διαφορετικά επίπεδα, τα οποία θα διαμορφωθούν με φυσικά πρανή και σε ορισμένες περιπτώσεις με την κατασκευή τοιχίων αντιστήριξης ανάλογα με τις απαιτήσεις της μελέτης. Σε κάθε επίπεδο θα υπάρχουν διακριτά επιμέρους τμήματα με ξεχωριστές περιφράξεις και ασφαλτοστρωμένο δρόμο κυκλοφορίας οχημάτων τροφοδοσίας – πεζών πλάτους 6 μέτρων. Στο αντικείμενο του Έργου περιλαμβάνεται και η διάνοιξη των απαραίτητων οδών πρόσβασης από τον δημόσιο δρόμο έως την Δομή, δύο λωρίδων κυκλοφορίας συνολικού πλάτους 8 μέτρων.

Η νέα Δομή στη νήσο Χίο θα χωροθετηθεί στην τοποθεσία Παχύ, Δημοτική ενότητα Ομηρούπολης, του Δήμου Χίου και θα περιβληθεί από περιμετρική οδό για κυκλοφορία υπηρεσιακών – πυροσβεστικών οχημάτων πλάτους 8 μέτρων με ασφαλτοστρωμένο δρόμο πλήρως περιφραγμένο και με έλεγχο πρόσβασης.

Η δομή θα έχει χωρητικότητα:

(α) γενικού πληθυσμού 580 ατόμων, 

(β) ειδικών ομάδων 650 ατόμων και 

(γ) προαναχωρησιακού κέντρου κράτησης 570 ατόμων. 

Η νέα Δομή θα αναπτυχθεί σε έκταση συνολικής επιφάνειας 141.600 m2 περίπου, τα κτίρια θα καταλαμβάνουν έκταση 18.000m2 περίπου (δόμηση), ενώ προβλέπονται 3 παιδικές χαρές και 2 γήπεδα. Η ανάπτυξη μπορεί να γίνει σε διαφορετικά επίπεδα, τα οποία θα διαμορφωθούν με φυσικά πρανή και σε ορισμένες περιπτώσεις με την κατασκευή τοιχίων αντιστήριξης ανάλογα με τις απαιτήσεις της μελέτης. Σε κάθε επίπεδο θα υπάρχουν διακριτά επιμέρους τμήματα με ξεχωριστές περιφράξεις και ασφαλτοστρωμένο δρόμο κυκλοφορίας οχημάτων τροφοδοσίας – πεζών πλάτους 6 μέτρων.

Το ΚΥΤ Φυλακίου χωροθετείται στην Κοινότητα Φυλακίου, Δημοτικής Ενότητας Κυπρίνου στο Δ. Ορεστιάδας, Περιφερειακή Ενότητα Έβρου και έχει σήμερα χωρητικότητα 330 ατόμων, ενώ το όμορο ΠΡΟΚΕΚΑ 370 ατόμων.

Η υφιστάμενη εγκατάσταση εκτείνεται σε περίπου 25 στρέμματα, ενώ συμπεριλαμβάνει χώρους διοίκησης, χώρους για το γραφείο ασύλου και χώρους για την καταγραφή και την ταυτοποίηση. Η αναβάθμιση αφορά σε έκταση επιφάνειας 33.718 m2 η οποία γειτνιάζει με το υφιστάμενο ΚΥΤ. Θα περιβληθεί από περιμετρική οδό πλάτους 8 μέτρων με ασφαλτοστρωμένο δρόμο με περίφραξη.

Η επέκταση της Δομής αφορά χώρους δυναμικότητας 240 ατόμων σε προαναχωρησιακά κέντρα κράτησης και 20 ατόμων σε χώρους καραντίνας. Τα κτίρια θα καταλαμβάνουν έκταση 6.400 m2 περίπου (δόμηση), ενώ προβλέπονται και επτά (7) μεταλλικά στέγαστρα των 300m2 έκαστο και τρία (3) γήπεδα. Θα υπάρχουν επιμέρους τμήματα με ξεχωριστές περιφράξεις και περιμετρικούς δρόμους.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου