Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2022

Μπορώ να κυκλοφορώ μόνο με την πίσω πινακίδα; Τι προβλέπει ο Κ.Ο.Κ.;

Οι πινακίδες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων εξυπηρετούν διάφορους σκοπούς, με τους σημαντικότερους να αφορούν θέματα ασφάλειας.

Η σχεδίαση του εμπρός μέρους του αυτοκινήτου είναι μια πολύ σύνθετη υπόθεση, καθώς οι υπεύθυνοι για αυτήν πρέπει να λάβουν υπόψη την θέση των προβολέων, τις εισαγωγές αέρα (ακόμα και για τα ψυγεία στα ηλεκτρικά), τις προδιαγραφές ασφάλειας, την αεροδυναμική και φυσικά την εμφάνιση. Και εκεί που νομίζουν ότι έχουν τελειώσει με το παρουσιαστικό της νέας τους δημιουργίας, θα πρέπει να βρουν και μια θέση για την “άχαρη” πινακίδα κυκλοφορίας.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα το αντιμετωπίζουν τα μοντέλα με σπορ προδιαγραφές, καθώς πέρα από την αντιαισθητική προσθήκη της πινακίδας κυκλοφορίας, η τελευταία μπορεί να μειώνει αρκετά και την ροή του αέρα στην εισαγωγή.

Αυτός είναι ο λόγος που βλέπουμε ιδιοκτήτες σπορ μοντέλων ή εκδόσεων που έχουν αεροδυναμικά σχεδιασμένους εμπρός προφυλακτήρες με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, να βγάζουν εντελώς την εμπρός πινακίδα ή να την αντικαθιστούν με ένα αυτοκόλλητο μικρότερο διαστάσεων. Ακόμα έχουμε δει να την τοποθετούν με κλίση προς τα πάνω ή ακόμα και πίσω από την μάσκα.
Σε καμία των περιπτώσεων δεν μπορούμε να δεχθούμε την επιλογή αφαίρεσης της μπροστινής πινακίδας κυκλοφορίας για λόγους αισθητικής ή απόδοσης. Μάλιστα, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αναφέρει ότι αυτός που κυκλοφορεί αυτοκίνητο χωρίς τις δύο νόμιμες πινακίδες κυκλοφορίας τιμωρείται με πρόστιμο 300 ευρώ. Με το ίδιο πρόστιμο τιμωρούνται και οι οδηγοί αυτοκινήτων που οι πινακίδες δεν είναι ευκρινώς ορατές ή αναγνωρίσιμες από τεχνικά μέσα βεβαίωσης παραβάσεων.

Στην περίπτωση μάλιστα που έχει γίνει αντικατάσταση των πινακίδων με άλλες που δεν έχουν χορηγηθεί νόμιμα ή έχει γίνει παραποίηση αυτών με οποιαδήποτε μορφή, ο παραβάτης τιμωρείται με έως και 12μηνη φυλάκιση.


Πηγή carandmotor.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου