Για απόκτηση του πιστοποιητικού επάρκειας γνώσεων για πολιτογράφηση

«Εκτοξεύθηκε» ο αριθμός των υποψηφίων στις εξετάσεις που θα πραγματοποιηθούν τον Μάιο για το πιστοποιητικό επάρκειας γνώσεων, προαπαιτούμενο της διαδικασίας απόκτησης ελληνικής ιθαγένειας μέσω πολιτογράφησης. Πρόκειται για την τρίτη διαδικασία εξετάσεων μέσω τράπεζας θεμάτων, η οποία έχει χαρακτήρα Πανελλαδικών και διοργανώνεται από το υπουργείο Εσωτερικών και συγκεκριμένα τη Γενική Γραμματεία Ιθαγένειας κατά τον τελευταίο ενάμιση χρόνο. Οι υποψήφιοι προχθές, που έκλεισε η σχετική πλατφόρμα, είχαν φτάσει τους 8.337. Σημειώνεται ότι στις πρώτες εξετάσεις που διοργανώθηκαν τον Μάιο του 2021 είχαν προσέλθει στις εξετάσεις μόνο 2.176 αλλοδαποί, ενώ τον προηγούμενο Νοέμβριο οι υποψήφιοι που έδωσαν τελικά εξετάσεις ήταν 5.637.

Ο Συνήγορος του Πολίτη, έπειτα από αυτοψία που είχε πραγματοποιήσει στις εξετάσεις του Νοεμβρίου ειδικός επιστήμονας της Ανεξάρτητης Αρχής, διαπίστωνε ότι δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για το αδιάβλητο των εξετάσεων, καθώς «ακολουθείται πιστά η αυστηρότητα των ασφαλιστικών δικλίδων που εφαρμόζονται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις». Ωστόσο, σημείωνε ότι τα θέματα ήταν δύσκολα και σε αυτά δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν οι υποψήφιοι και ζητούσε να πραγματοποιηθούν αλλαγές. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το σύνολο των 5.637 συμμετεχόντων, πέτυχαν οι 2.659 (47,17%) και απέτυχαν οι 2.978 (52,83%), σημειώνεται.

Παρά τις αντιρρήσεις που έχουν διατυπωθεί σε σχέση κυρίως με τη δυσκολία των θεμάτων, η αύξηση των αιτήσεων συμμετοχής στις εξετάσεις για την απόκτηση του πιστοποιητικού επάρκειας γνώσεων για πολιτογράφηση, που θα πραγματοποιηθούν τον Μάιο, σύμφωνα με τη Γενική Γραμματεία Ιθαγένειας αποδεικνύει ότι η διαδικασία έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των υποψηφίων, τους οποίους άλλωστε αφορά.

Οι αιτήσεις για συμμετοχή έφτασαν τις 8.337 – Στις πρώτες εξετάσεις τον Μάιο του 2021 είχαν προσέλθει μόνο 2.176 αλλοδαποί, ενώ τον περασμένο Νοέμβριο 5.637.

Στις προηγούμενες εξετάσεις, στο τμήμα της εξέτασης που αφορά την κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου δόθηκε στους υποψηφίους κείμενο με τίτλο «Γιατί δίνουμε δώρα» της Ε. Παναγιωτουνάκου, το οποίο είχε δημοσιευθεί σε ιστοσελίδα το 2012. Οι εξεταζόμενοι καλούνταν να σημειώσουν «σωστό» ή «λάθος» σε μια σειρά προτάσεων έτσι ώστε να φανεί η ικανότητα κατανόησης του κειμένου. Επίσης, έπρεπε να συντάξουν ένα μέιλ 80-100 λέξεων στο οποίο να ρωτούν συνάδελφό τους για τις προτιμήσεις του εργοδότη τους ώστε να του κάνουν δώρο στα γενέθλιά του.

Όσον αφορά τη Γεωγραφία, οι υποψήφιοι έπρεπε να αναφέρουν 4 γεωγραφικά διαμερίσματα της Ελλάδας και μία πόλη από το καθένα, 4 πελάγη της χώρας, 4 νομούς της Πελοποννήσου. Στην Ιστορία, σε 4 ερωτήσεις οι υποψήφιοι καλούνταν μέσω πολλαπλών απαντήσεων να βρουν το σωστό, π.χ. ένοπλα σώματα κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας ήταν: α) οι Αρματολοί και οι Κλέφτες, β) οι Κλέφτες και οι Αστυνόμοι, γ) τα Τάγματα Ασφαλείας, δ) ο ΕΛΑΣ και ο ΕΔΕΣ. Κλήθηκαν επίσης να γράψουν με 30 λέξεις τι ήταν ο Εθνικός Διχασμός και η Εθνική Αντίσταση καθώς και να αναγνωρίσουν σε φωτογραφία τον Ελευθέριο Βενιζέλο.

Στα θέματα του Πολιτισμού οι υποψήφιοι έπρεπε να αναγνωρίσουν αρχαία μνημεία από φωτογραφίες και να απαντήσουν «σωστό/λάθος» σε μια σειρά από φράσεις.

Τέλος, στις ερωτήσεις που αφορούν το Πολίτευμα οι υποψήφιοι κλήθηκαν να αντιστοιχίσουν θεσμούς (π.χ. βουλευτής) με αρμοδιότητες και να αναγνωρίσουν συνδικαλιστικά σωματεία από τα ακρωνύμια.

Πηγή kathimerini.gr