Η δράση του κυκλώματος διακίνησης μεταναστών. Τι ανακάλυψε η Αστυνομία.

Βίντεο ντοκουμέντο αποτυπώνει τη δράση του κυκλώματος διακίνησης μεταναστών που εξαρθρώθηκε την περασμένη Τετάρτη από την Υποδιεύθυνση Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ζωής και Ιδιοκτησίας. Οι διακινητές είχαν προχωρήσει σε 27 κλοπές αυτοκινήτων, με τα οποία στη συνέχεια μετέφεραν τους παράνομους μετανάστες, που διακινούσαν σε χώρες της Ευρώπης. Η λεία τους ξεπερνά τις 900.000 ευρώ.

Κάμερα ασφαλείας έχει καταγράψει δύο από τους κακοποιούς την ώρα που κλέβουν ένα ακόμα αυτοκίνητο - στόχο στην περιοχή του Βύρωνα.

Με διαρρηκτικά εργαλεία, ανοίγουν την πόρτα του συνοδηγού και με γρήγορες κινήσεις ο ένας από τους δύο δράστες βάζει μπροστά τη μηχανή και αποχωρεί χωρίς να γίνει αντιληπτός. Ο δεύτερος άνδρας επιστρέφει στο σημείο που τον περιμένουν οι συνεργοί του που λειτουργούν ως τσιλιαδόροι. Χρειάστηκε μόλις ενάμιση λεπτό για να κλέψουν το σταθμευμένο Ι.Χ. και να γίνουν «καπνός».

Οι διακινητές φρόντιζαν να σβήνουν τα ίχνη τους από τα κλεμμένα οχήματα με χλωρίνη, ενώ τα άφηναν κοντά σε μεγάλα οδικά δίκτυα με το κλειδί κρυμμένο κάτω από το πατάκι του οδηγού, για να τα παραλάβουν οι συνεργοί τους.
Οι αστυνομικοί του Τμήματος Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας της Διεύθυνσης Ασφαλείας Αττικής, με τη συνδρομή της Διεύθυνσης Αλλοδαπών Αττικής, της Διεύθυνσης Ασφαλείας Θεσσαλονίκης και της Διεύθυνσης Αλλοδαπών Θεσσαλονίκης, πραγματοποίησαν ταυτόχρονες επιχειρήσεις την περασμένη Τετάρτη σε Αθήνα και της Θεσσαλονίκη και συνέλαβαν 9 μέλη της οργάνωσης (3 Έλληνες και 6 από τη Συρία).

Παράλληλα έχουν ταυτοποιηθεί 14 επιπλέον άτομα, ανάμεσα τους και ο 38χρονος αρχηγός της οργάνωσης, ο «Μάριος», ο οποίος είναι έγκλειστος στις φυλακές Χανίων.

Στο πλαίσιο της επιχείρησης εντοπίστηκαν σε σπίτια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη συνολικά 25 μετανάστες, οι οποίοι στερούνταν νομιμοποιητικών εγγράφων και είχαν εισέλθει στην Ελλάδα λίγες ημέρες πριν από την Τουρκία.

Πώς δρούσαν οι διακινητές

Τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, έκλεβαν αυτοκίνητα τύπου SUV από περιοχές της Αθήνας και στη συνέχεια τα μετέφεραν μέχρι τον Έβρο, όπου τα μετέτρεπαν σε... «αποθήκες» μεταναστών. Με αυτά τα οχήματα, παραλάμβαναν τους παράτυπους μετανάστες από δασώδεις περιοχές των συνόρων και τους μετέφεραν μέχρι τη Θεσσαλονίκη, όπου τους κρατούσαν σε δωμάτια τύπου airbnb, έως ότου αποπληρώσουν και το τελευταίο μέρος των προσυμφωνηθέντων χρημάτων.

Μάλιστα η δράση των διακινητών δεν περιοριζόταν εκεί. Με την ολοκλήρωση της πληρωμής, τα μέλη τη εγκληματικής οργάνωσης είτε εφοδίαζαν με πλαστά έγγραφα τους μετανάστες προκειμένου να ταξιδέψουν στον τελικό τους προορισμό, είτε κανόνιζαν τη μεταφορά τους οδικώς, σε κρύπτες στο εσωτερικό φορτηγών, τα οποία μετέφεραν παράλληλα και άλλα προϊόντα.

Από το Περιστέρι, στη... Ροδόπη

Περιστέρι, Πετρούπολη, Πετράλωνα, Λαύριο, Εύοσμος Θεσσαλονίκης, Παλαιό Φάληρο, Φιλοπάππου, Ηλιούπολη, Χαϊδάρι, Μελίσσια. Τα μέλη της οργάνωσης χτυπούσαν σχεδόν σε όλη την Αττική, κλέβοντας νυχτερινές ώρες αυτοκινήτα τα οποία χρησιμοποιούσαν για να τα φορτώνουν με παράτυπους μετανάστες.

Είχαν ειδικό εξοπλισμό που αποκτούσε πρόσβαση στον εγκέφαλο του οχήματος και πολλές φορές δρούσαν αθόρυβα χωρίς να δίνουν στόχο. Μόλις τελείωναν τη δράση τους, εγκατέλειπαν το όχημα σε άλλες περιοχές. Είναι ενδεικτικό ότι ένα SUV που εκλάπη από την οδό Θηβών στο Περιστέρι τον Αύγουστο του 2021, εντοπίστηκε δύο μέρες αργότερα σε οικισμό της Ροδόπης.

Έπαιζαν τυχερά παιχνίδια με τα κέρδη

Οι διακινητές που είχαν κέρδος που αγγίζει το 1 εκατομμύριο ευρώ, συνήθιζαν να ζουν πλουσιοπάροχα, δαπανώντας λεφτά σε κάθε λογής δραστηριότητα. Είναι ενδεικτικό ότι ένα από τα μέλη της οργάνωσης μέσα σε 4 χρόνια, είχε ξοδέψει σε τυχερά παιχνίδια πάνω από 263.000 ευρώ, παρά το γεγονός ότι το νόμιμο εισόδημα του δεν έφτανε καν τις 40.000.

Το συνολικό όφελος που αποκόμισε η εγκληματική οργάνωση από τη δράση της υπερβαίνει τις 900.000 ευρώ.

Το τιμολόγιο των διακινητών

Τα χρηματικά ποσά που έπρεπε να πληρώσουν οι μετανάστες στους διακινητές, για να φτάσουν στον τελικό τους προορισμό ξεπερνούσαν συνολικά τις 10.000 ευρώ. Συγκεκριμένα:6.000 ευρώ για την μεταφορά από την Τουρκία στην Ελλάδα,
1.500 ευρώ για την μεταφορά από την Ελλάδα στη Βόρεια Μακεδονία,
3.000 ευρώ για την μεταφορά από την Ελλάδα σε Χώρες της κεντρικής Ευρώπης
800 έως 1.600 ευρώ για την έκδοση πλαστού διαβατηρίου, ανάλογα με την χώρα
100 έως 300 ευρώ για την έκδοση διπλώματος οδήγησης, ανάλογα με την χώρα

Για τις οικονομικές τους συναλλαγές χρησιμοποιούσαν είτε μετρητά σε κατ’ ιδίαν συναντήσεις, είτε μεταφορές χρημάτων με τη μέθοδο «HAWALA».

Πηγή ieidiseis.gr